خودروهای رهاشده در معابر تهران از شنبه جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش اخبار ملت، سرهنگ احسان مؤمنی روز چهارشنبه در گفت و گویی عنوان کرد: معمولاً این خودرو‌ها در مقابل مجتمع‌های مسکونی، اماکن تجاری و اداری پارک شده‌اند که علاوه بر ایجاد سد معبر، فضای شهری را اشغال و چهره شهر را نازیبا کرده است، برخی از این خودرو‌ها سال‌ها در محل باقی مانده‌اند، گرد و غبار گرفته‌اند و حتی لاستیک‌های آنها از بین رفته و در سطح آسفالت فرو رفته است.

وی خاطرنشان کرد: با موافقت مقام قضایی، این خودرو‌ها از سطح معابر جمع‌آوری خواهند شد و هدف از اجرای این طرح ۲ محور اصلی شامل نخست رفع سد معبر و دوم بهبود منظر و سیمای شهری است.

سرهنگ مومنی افزود: از روز شنبه عملیات جمع‌آوری خودرو‌های رهاشده در سطح شهر آغاز می‌شود و از مالکان این خودرو‌ها درخواست داریم تا در فرصت باقی‌مانده، برای انتقال خودرو‌های خود چه با تعمیر و استفاده مجدد و فروش یا تحویل به مراکز اسقاط اقدام کنند.

به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، در صورت انتقال خودرو‌ها توسط پلیس، هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی و پارکینگ بر عهده مالک خواهد بود و ترخیص خودرو نیز منوط به طی مراحل قانونی، از جمله پرداخت جریمه‌ها و مالیات‌های معوق است.

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت همچنین از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده خودرو‌های رهاشده در سطح معابر، با شماره ۱۱۰ تماس گرفته و مشخصات و محل خودرو را اعلام تا مأموران پلیس در محل حاضر شده، پس از تنظیم صورتجلسه نسبت به انتقال آن را به پارکینگ منتقل کنند.

وی تأکید کرد: هدف پلیس راهور از اجرای این طرح، احترام به مطالبات مردم، رفع مزاحمت‌های شهری و کمک به زیباسازی سیمای پایتخت است.

 

 

 

– #خودروهای_رهاشده
– #خودرو_فرسوده
– #پلیس_راهور
– #تهران
– #طرح_ساماندهی
– #پاکسازی_معابر
– #مدیریت_شهری
– #خودرو_متروکه
– #طرح_جدید_پلیس
– #خبر_تهران

همچنین ببینید

به گزارش اخبار ملت: از طریق یک سازوکار قانونی به نام «تجمیع مالیاتی»، آنها مجازند زیان‌های یک پروژه را از سود پروژه دیگر کسر کنند. در عمل، این به معنای آن است که سود حاصل از گنجینه ملی، به جای سرازیر شدن به مخزن خزانه، صرف پر کردن چاله‌های مالی پروژه‌های دیگر می‌شود. این نشتی مداوم، دولت‌ها را به سمت یک استراتژی هوشمندانه سوق داده است: «استراتژی سیلو‌های مالیاتی» یا حصارکشی (Ring-Fencing)؛ رویکردی که هر پروژه معدنی را در یک سیلوی مالی مجزا و غیرقابل نفوذ قرار می‌دهد.

یادداشت و مقاله‌ای از «رضا موسایی» سیاست‌پژوه معدن

خزانه ملی را هم‌چون یک مخزن بزرگ تصور کنید که قرار است از طریق درآمد‌های معدنی پر شود. اما این مخزن یک نشتی بزرگ و پنهان دارد. شرکت‌های بزرگ معدنی، اغلب یک معدن بسیار سودآور را در کنار چندین پروژه اکتشافی پرهزینه و نامطمئن اداره می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *